What Peirs Morgan Won’t Talk About


According to Wikipedia, good ol’ Morgan ain’t the most ethical dude.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piers_Morgan

In 2000, he was the subject of an investigation after Suzy Jagger wrote a story in The Daily Telegraph revealing that he had bought £20,000 worth of shares in the computer company Viglen soon before the Mirror ‘s ‘City Slickers’ column tipped Viglen as a good buy.[14] Morgan was found by the Press Complaints Commission to have breached the Code of Conduct on financial journalism, but kept his job. The ‘City Slickers’ columnists, Anil Bhoyrul and James Hipwell, were both found to have committed further breaches of the Code, and were sacked before the inquiry. In 2004, further enquiry by the Department of Trade and Industry cleared Morgan from any charges.[15] On 7 December 2005 Bhoyrul and Hipwell were convicted of conspiracy to breach the Financial Services Act. During the trial it emerged that Morgan had bought £67,000 worth of Viglen shares, emptying his bank account and investing under his wife’s name too.[16]

In 2002, the Mirror attempted to move mid-market, claiming to eschew the more trivial stories of show-business and gossip. Morgan rehired John Pilger, who had been sacked during Robert Maxwell’s ownership of the Mirror titles.

Morgan was fired as Editor of the Daily Mirror on 14 May 2004 after authorising the newspaper’s publication of photographs allegedly showing Iraqi prisoners being abused by British Army soldiers from the Queen’s Lancashire Regiment.[17] Within days the photographs were shown to be crude fakes. Under the headline “SORRY.. WE WERE HOAXED”, the Mirror responded that it had fallen victim to a “calculated and malicious hoax” and apologised for the publication of the photographs.[18][19]

In May 2005, in partnership with Matthew Freud, he gained ownership of Press Gazette, a media trade publication together with its ‘cash cow’ the British Press Awards, in a deal worth £1 million.[20][21] This ownership was cited as one of the reasons many major newspapers boycotted the 2006 awards.[22] Press Gazette entered administrative receivership toward the end of 2006,[23] before being sold to a trade buyer.

Advertisements

Hand me a beer and tell me what you think

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: